9.05.2022

15 TIPS ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ ΜΑΣ



Η Α΄ δημοτικού είναι ένα κομβικό σημείο στη ζωή του παιδιού διότι σηματοδοτεί την εισαγωγή του στην ενεργή σχολική πραγματικότητα. Τα πρώτα βήματα  στο δημοτικό σχολείο θα παίξουν σπουδαίο ρόλο στην μετέπειτα πορεία αλλά και στην εξέλιξη του παιδιού

Κάθε Σεπτέμβριο, μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Η φοίτηση στην Α’ δημοτικού αποτελεί για κάθε παιδί ένα νέο ξεκίνημα, μια νέα αρχή, που σηματοδοτεί την έξοδο του από το προστατευτικό πλαίσιο της οικογένειας και την ένταξη του στη σχολική κοινότητα. Αυτή η έξοδος, πέρα από τα συναισθήματα χαράς, συνοδεύεται και από άγχος, αγωνία και φόβο τόσο από το ίδιο το παιδί όσο και από τους γονείς του.


Οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν το παιδί συνειδητά, να λειτουργούν ανάλογα και το σημαντικότερο που θα πρέπει να γίνει είναι να κάνουν την πρώτη μέρα του παιδιού τους στο σχολείο να του μείνει αξέχαστη.

                                              ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

1) Προετοιμάζουμε το παιδί για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Του μιλάμε για την δασκάλα, τους συμμαθητές κλπ.

2) Διηγηθείτε ιστορίες από τα δικά σας παιδικά σχολικά χρόνια.  


3) Πηγαίνουμε μαζί με το παιδί να αγοράσουμε τα σχολικά του είδη. Έτσι το παιδί θα έχει συμμετοχή σε αυτή τη αλλαγή.

4) Η επαφή του παιδιού με το σχολείο πρέπει να έχει γίνει νωρίτερα από την κανονική έναρξη της σχολικής χρονιάς. Όταν ακόμα το σχολείο είναι κλειστό, το επισκεπτόμαστε μαζί με το παιδί προκειμένου να εξοικειωθεί με το χώρο.


5) Προετοιμάζουμε το παιδί για το ότι θα γνωρίσει καινούργια άτομα και θα κάνει πολλούς φίλους. Του εξηγούμε ότι το σχολείο είναι η ιδανική ευκαιρία για νέες φιλίες, μεγαλύτερη παρέα και ατελείωτα παιχνίδια. 

                                             ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

6) Δείχνουμε πάντα ικανοποιημένοι, με τις αποδόσεις του παιδιού μας δίνοντας του, όσο χρόνο χρειάζεται για να κάνει τα μαθήματα του αποφεύγοντας φράσεις του τύπου «… ακόμα να τελειώσεις!!!! Νύχτωσε πότε θα κάνεις μπάνιο; Πότε θα κοιμηθείς;… είναι πολύ αργά… κλπ». 
Βοηθάμε το παιδί μας να οργανώσει το χρόνο του με διακριτικό κι όχι επιτακτικό τρόπο.

7) Ακούμε με προσοχή τις εντυπώσεις του από το σχολείο χωρίς να σχολιάζουμε και κυρίως δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να το διορθώνουμε διαρκώς.


8) Σεβόμαστε πάντα το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και σε καμία περίπτωση δεν τους χρησιμοποιούμε ως απειλή τύπου «…θα το πω στη δασκάλα σου αν συνεχίσεις… και θα γίνεις ρεζίλι στην τάξη…». 

9) Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις με αδέρφια, φίλους και κυρίως προσωπικές προβολές, «… κι εγώ στην Πρώτη έτσι ήμουν, άργησα να πάρω μπρος…» ή «…εγώ είχα προσαρμοστεί αμέσως… ο πατέρας σου όμως άργησε πολύ… σ’ αυτόν μοιάζεις τι να κάνεις… όλα απ’ αυτόν τα πήρες, ακόμα κι αυτό…». Προσοχή, διότι τέτοιου τύπου δηλώσεις σε αυτή τη μεταβατική – απαιτητική – ευαίσθητη περίοδο είναι πολύ πιθανόν να προγραμματίσουν αρνητικά το παιδί διά βίου.

10) Το διάβασμα πρέπει να γίνεται πάντοτε συγκεκριμένη ώρα και ποτέ μετά τις 6-7 μ.μ., διότι το παιδί είναι κουρασμένο.


11) Μην αμελείται ότι ο ύπνος είναι βασική προϋπόθεση προκειμένου το παιδί, ξεκούραστο, να μπορεί να προσαρμοστεί στο πρόγραμμα και στους ρυθμούς των μαθημάτων.

12) Προετοιμάστε το παιδί σας για το καθεστώς της τάξης, τις απαιτήσεις του μαθήματος και τη συνύπαρξη με άλλα παιδιά (ακούω, μιλάω ευγενικά, δε διακόπτω, βοηθώ, μοιράζομαι κ.ο.κ.).

13) Αν έχει δυσκολία αποχωρισμού, μην το ξεγελάσετε, αλλά εξηγείστε αποφασιστικά πως όλα τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο όπως και οι γονείς πηγαίνουν στη δουλειά τους.  

14) Συζητάτε και αφουγκράζεστε πάντα τους εκπαιδευτικούς του παιδιού σας για τις τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο σχολείο προκειμένου να το βοηθήσετε.

15) Τέλος να μην ξεχνάμε πως το παιδί της πρώτης τάξης  είναι παιδί εκτός των μαθημάτων, πρέπει να έχει χώρο και χρόνο για παιχνίδι και δημιουργική απασχόληση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...