2.25.2016

Εικονογραφική μέθοδος:Ζωγραφίζοντας Στα Γράμματα

Η Εικονογραφική Μέθοδος οδηγεί στην απομνημόνευση της θεματικής κυρίως ορθογραφίας και στον εμπλουτισμό του οπτικού λεξικού στη μνήμη. Είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμη για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη μας ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μέθοδο μόνο εφόσον οι  μαθητές μας κατέχουν ικανοποιητικό επίπεδο φωνολογικής ενημερότητας, δεν έχουν προβλήματα ομιλίας – άρθρωσης, διαβάζουν και γράφουν. Είναι πολύ σημαντικό να έχει προηγηθεί με επιτυχία πρόγραμμα πρώτης ανάγνωσης και γραφής. Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του λόγου, να γνωρίζουν βασικούς γραμματικούς ορθογραφικούς κανόνες όταν γράφουν. Με την Εικονογραφική Μέθοδο «Μαυρομμάτη» κάθε γράμμα μετατρέπεται σε ένα γραμμικό σχέδιο που θυμίζει ακριβώς το σχήμα του συγκεκριμένου γράμματος και τον ήχο του.
Το σχέδιο συνοδεύεται από μια «ιστορία» που ταιριάζει στην εικονογραφική αναπαράσταση του γράμματος, που
επινοήθηκε για να ενισχύσει την συνειρμική σχέση σχήματος του γράμματος και φθόγγου. Προσφέρει έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο απομνημόνευσης των γραμμάτων που είναι η βάση για την διδασκαλία της γραφής και ανάγνωσης.

                                         ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ:
  • Γράφουμε τη λέξη με μεγάλα στρογγυλά και ευανάγνωστα γράμματα.
  • Καλούμε το μαθητή να διαβάσει τη λέξη, να την παρατηρήσει καλά και να πει ποιο είναι το δύσκολο γράμμα που περιέχει και το οποίο θα πρέπει να μετατραπεί σε εικονογράφημα.
  • Δείχνουμε τη ζωγραφιά που υπάρχει στο βιβλίο.
  •  Διαβάζουμε την ιστορία που βρίσκεται κάτω από τη ζωγραφιά
  • Ο μαθητής παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο μετατρέπεται το «δύσκολο» γράμμα σε εικονογράφημα.
  • Ο μαθητής ζωγραφίζει το εικονογράφημα πάνω στο γράμμα της λέξης που γράψαμε στην αρχή στο λευκό τετράδιο.
  • Συζητάμε τον τρόπο με τον οποίο η κάθε λέξη χωρίζεται σε θέμα και κατάληξη.
  • Λέμε λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων. Ο μαθητής λέει και αυτός δικές του λέξεις.
  • Ο μαθητής γράφει τις λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων στο λευκό τετράδιο. Γράφει και προτάσεις.


Ο τρόπος διδασκαλίας σε παιδιά με δυσλεξία θα πρέπει να είναι πολυαισθητηριακός. Είναι  αναμφισβήτητα απαραίτητος στην εκμάθηση κάθε γλώσσας. Ο ειδικός θα πρέπει να χρησιμοποιεί χρώμα, εικόνα, ήχο, αφή και σώμα, κατά την προσπάθεια της εκμάθησης. Είναι η μόνη οδός για να μπορέσει να βιώσει και  να αισθανθεί ο μαθητής με δυσλεξία και να φτάσει στον πολυπόθητο στόχο. Να κατανοήσει και να μάθει…! Ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές με δυσλεξία έχουν φυσιολογική ή και άνω του μέσου όρου νοημοσύνη και εν κατακλείδι προφανώς θα πρέπει να  διδάσκονται με τον τρόπο που εκείνα μπορούν μαθαίνουν.






Για να μάθετε περισσότερα για την Εικονογραφική Μέθοδο ακολουθήστε το παρακάτω link: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...