9.28.2021

Πώς προστατεύουμε τα Δυσλεκτικά Παιδιά μέσα στην τάξη;


Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι ιδιαίτερα συγχυσμένοι από τον δυσλεκτικό  μαθητή του οποίου η συνεχής αποτυχία φαίνεται να οφείλεται σε αυτό που ίσως μοιάζει με απροσεξία η έλλειψη προσπάθειας.

Είναι ευθύνη του δάσκαλου της τάξης να παρέχει μια ατμόσφαιρα κατάλληλη για μάθηση, για όλους τους μαθητές μέσα στην τάξη.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποκτήσουν την ικανότητα αναγνώρισης των προβλημάτων που είναι δυνατό να παρουσιάζει το δυσλεκτικό παιδί μέσα στην τάξη και να δημιουργήσει  ένα θετικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον που θα βοηθήσει το παιδί θα βιώσει το αίσθημα της επιτυχίας και της προσωπικής αξίας.


Πώς μπορεί όμως ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει το δυσλεκτικό μαθητή  μέσα στην τάξη;


  • Ζητήστε από το δυσλεκτικό μαθητή να κάθεται στα μπροστινά θρανία ώστε να βλέπει καλά τον πίνακα και να μη διασπάται η προσοχή του
  • Να παρέχετε οργανωμένη, λεπτομερή και δομημένη διδασκαλία
  • Μιλάτε αργά και καθαρά, να χρωματίζετε κατάλληλα τη φωνή σας και να χρησιμοποιείτε απλή γλώσσα, κάνοντας συνεχείς παύσεις και διατηρώντας τη βλεμματική επαφή με το μαθητή
  • Χρησιμοποιείστε πολυαισθητηριακές μεθόδους κατά τη διδασκαλία (πίνακες και χάρτες, γραφικές παραστάσεις, εικόνες, επιδείξεις, τρισδιάστατα αντικείμενα, απλές εργαστηριακές ασκήσεις)

  • Να παρουσιάζετε τα θεωρητικά μαθήματα με μικρές προτάσεις με απλή δομή και απλουστευμένο λεξιλόγιο

επιπλέον...

  • Δώστε βαρύτητα στην εννοιολογική επεξεργασία και στη λογική αλληλουχία γεγονότων και πληροφοριών και όχι στις συντακτικές και ορθογραφικές παρατυπίες ή στα λάθη στις χρονολογίες, τα ονόματα και τους αριθμούς.
  • Υποδείξτε στο μαθητή πώς να υπογραμμίζει στο κείμενο τις άγνωστες λέξεις και εκφράσεις και πώς να τις καταγράφει σε ένα ειδικό τετράδιο ευρετηρίου
  •  Στα Μαθηματικά να ελέγχετε εάν ο μαθητής γνωρίζει τις 4 βασικές αριθμητικές πράξεις. Δώστε βαρύτητα στο μαθηματικό συλλογισμό παρά στο σωστό υπολογισμό.
  • Να γράφετε χωριστά και με μεγάλα ευκρινή γράμματα τα αριθμητικά σύμβολα και τους μαθηματικούς τύπους με επεξηγήσεις χρησιμοποιώντας διαφορετικά χρώματα για να τονίσετε τα σημαντικά σημεία

και…

  • Δώστε στον μαθητή τη δυνατότητα να επιλέγει εργασίες μεταξύ δύο ή περισσότερων ισοδύναμων περιπτώσεων
  • Να δέχεστε τις γραπτές εργασίες όσο κακογραμμένες κι αν είναι. Μην  αξιολογείτε τα ορθογραφικά λάθη
  • Επιτρέψτε στο μαθητή να χρησιμοποιεί λεξικό ή ηλεκτρονικό υπολογιστή που διορθώνει τα ορθογραφικά λάθη
  • Εμπλέξτε συστηματικά το μαθητή στον προφορικό λόγο
  • Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή του σε ομαδικές δραστηριότητες και την ανάληψη πρωτοβουλιών σε άλλους ρόλους
  • Αναζητήστε τη βοήθεια ειδικών για την αντιμετώπιση των δύσκολων περιπτώσεων

Η εξέταση του μαθητή και οι  οδηγίες των δοκιμασιών


  • Να του δίνετε περισσότερο χρόνο κατά την προφορική εξέταση
  • Να τον ενθαρρύνεται να κάνει ένα σχεδιάγραμμα ή/και να χρησιμοποιεί ένα πρόχειρο βάσει των οποίων θα παρουσιάζει τις απαντήσεις του
  • Να μην διαβάζονται συγκεντρωτικά στην αρχή της εξέτασης, αλλά να παρουσιάζονται σελίδα σελίδα και ανά ομάδες ασκήσεων και να ελέγχεται η κατανόησή τους από το μαθητή
  • Να είναι γραμμένες σε απλή γλώσσα και οι λέξεις-κλειδιά να τονίζονται με έντονα γράμματα ή υπογράμμιση
  • Να περιέχουν παραδείγματα
  • Να υπάρχει αυξημένος κενός χώρος ανάμεσα στα στοιχεία της εξέτασης και να τοποθετούνται λιγότερα στοιχεία ανά σελίδα


Οι μαθητές με δυσλεξία απαλλάσσονται από τη

δεύτερη ξένη γλώσσα βάσει νόμου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...