9.29.2023

Ενδεικτικές Στρατηγικές Δυσορθογραφίας


Η Δυσορθογραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, συνήθως συνδεδεμένη με τη δυσλεξία. Είναι το φαινόμενο των πολλών ορθογραφικών λαθών κατά τη γραφή.

Ενδεικτικές στρατηγικές  Λογοθεραπευτικής Παρέμβασης


  • Πολυαισθητηριακή διδασκαλία γραμμάτων: 
      
       - το παιδί παρατηρεί το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) ζωγραφισμένο με έντονο χρώμα (το γράμμα μπορεί να συνδεθεί και με μια πρότυπη λέξη π.χ. δδέντρο) και προφέρει το   φθόγγο που αντιστοιχεί.

       - Περιγράφει το σχήμα του γράμματος π.χ. το τ έχει δύο γραμμούλες είναι σαν τραπεζάκι με ένα πόδι .

       - Γράφει το γράμμα με μολύβι, μαρκαδόρο, κηρομπογιά, πινέλο σε χαρτί ή σε χαρτόνι .

         - Γράφει το γράμμα στον αέρα.
   
  - Διαγράφει τη διαδρομή του γράμματος πάνω σε γράμμα φτιαγμένο από γυαλόχαρτο.

       - Διαγράφει τη διαδρομή του γράμματος μέσα σε λαβύρινθο στο σχήμα του γράμματος.

       - Σχεδιάζουμε σε μεγάλο μέγεθος το γράμμα με κιμωλία στην αυλή και το περπατάει  τραγουδώντας π.χ. για το «π» περπατώ, περπατώ, πάνω στο Π, περπατώ, μια γραμμούλα  από πάνω, δύο ποδαράκια από κάτω.

          - Κόβει το σχήμα του γράμματος σε πολλά μεγέθη από διάφορα υλικά.

       - Σχηματίζει κούφια γράμματα και γεμίζει το κενό με χαρτάκια, ρύζι όσπρια, χάντρες κ.λ.π.

  • Διδασκαλία συλλαβής σαν ολότητα π.χ. βα και όχι β + α = βα
   
    - Το παιδί αντιγράφει τις συλλαβές με το πρώτο γράμμα β ίδιο πάντα χρώμα και όλα  τα  φωνήεντα με διαφορετικό χρώμα.
      - Κυκλώνει τις παραπάνω συλλαβές σε βιβλία, περιοδικά,
 εφημερίδες.....
      - Γράφει με υπαγόρευση τις συλλαβές

  • Γράφει απλές δισύλλαβες λέξεις προφέροντας ταυτόχρονα έναν-έναν φθόγγο γιατί η γλώσσα οδηγεί το χέρι (ανάπτυξη της διαίσθησης του γραπτού λόγου) π.χ. κ – ό – τ - α /    μ - ή – λ - ο

  • Αντιγραφή προτάσεων με απλές δισύλλαβες λέξεις π.χ.  Μαμά πάρε το μέλι. 

  • Γραφή με υπαγόρευση των παραπάνω προτάσεων με τις απλές δισύλλαβες λέξεις.

  • Δημιουργία καρτελών με εικονογραφημένες συχνόχρηστες λέξεις (μέθοδος Μαυρομμάτη)


  • Χρήση χρωματιστού μολυβιού στην αρχή της πρότασης για να συνηθίσει το παιδί να γράφει το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και στο τέλος για να μην ξεχνά την τελεία.

  • Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για τη γραφή του καθημερινού λεξιλογίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...