6.24.2016

Του χρόνου... πρωτάκι!



Το παιδί ξεδιπλώνει τις γλωσσικές ικανότητές χρόνο με το χρόνο. Όλα τα παιδιά είναι διαφορετικά μεταξύ τους και το κάθε ένα έχει το δικό του ρυθμό. Κατά τη διάρκεια της  σχολικής σταδιοδρομίας των παιδιών στο νηπιαγωγείο δίνεται μεγάλο βάρος στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου, καθώς αποτελεί το μέσο τόσο για την κατάκτηση γνωστικών δεξιοτήτων όσο και για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. 

Καλλιέργεια προφορικού λόγου στο Νηπιαγωγείο
 
  • Διαβάστε του παραμύθια και απλές ιστορίες και παροτρύνετέ το να τα ξανα-αφηγείται μόνο του.


  • Κοιτάξτε οικογενειακές φωτογραφίες και «κουβεντιάστε» για αυτές. 

  • Όταν μιλάτε μαζί του, δώστε του χρόνο για να σας απαντήσει.

  • Ρωτήστε το με ειλικρινές ενδιαφέρον για τα βιώματά του.

  • Μέσα από παιχνίδια, παροτρύνετε το παιδί σας να σας περιγράψει αντικείμενα, ζώα κ.τ.λ.  Στη συνέχεια μπορείτε να περάσετε και στην περιγραφή αφηρημένων εννοιών (π.χ. χαρά, φίλος κ.τ.λ.)

  • Δημιουργήστε καταστάσεις για τις οποίες μπορεί να διηγηθεί αργότερα (π.χ. μια εκδρομή, μια θεατρική παράσταση) γιατί η ευχέρεια στον προφορικό λόγο και στην έκφραση αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για τον γραπτό λόγοΈνα παιδί που δεν περιγράφει καλά, πιθανόν να μην εκφράζεται μετέπειτα ούτε στον γραπτό λόγο ικανοποιητικά.

  • Ταξινομείστε μαζί του αντικείμενα με βάση διαφορετικές ιδιότητες (π.χ.: χρώμα, σχήμα, μέγεθος, θερμοκρασία).

  • Διαβάστε μαζί του παραμύθια που αναφέρονται σε κοινωνικά θέματα (π.χ.: διαφορετικότητα, μοιρασιά, τσακωμός) και συζητήστε τα μαζί του.

  • Εκμεταλλευτείτε μια επίσκεψή σας στο σούπερ-μάρκετ και ζητήστε του να εντοπίσει τη μάρκα το χυμό που πίνει ή το γιαούρτι που τρώει ανάμεσα στα άλλα προϊόντα.

  • Ενθαρρύνετέ το να ζωγραφίσει μια εικόνα και ζητήστε του να σας υπαγορεύσει μια λεζάντα για να την γράψετε από κάτω.

  • Φτιάξτε μαζί του κάρτες αλληλουχίας και πείτε του να τις βάλει στη σωστή σειρά (π.χ.: ζωγραφίστε 3 εικόνες με ένα  παιδί που κρατά μια μπανάνα, ένα παιδί που ξεφλουδίζει μια μπανάνα και ένα παιδί που τρώει μια μπανάνα)

  • Πείτε του να αναζητήσει γύρω του αντικείμενα που αρχίζουν από διάφορους ήχους (π.χ.: κ, φ, δ).

  • Κάντε παιχνίδια μαζί του που του ζητούν να βρει ομοιοκαταληξίες.

  • «Χωρίστε» λέξεις σε συλλαβές χτυπώντας παλαμάκια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...