2.18.2015

Δεξιότητες από 0-3 ετών




3  
ΜΗΝΩΝ
6  
ΜΗΝΩΝ
12 ΜΗΝΩΝ
18 ΜΗΝΩΝ
2 
 ΕΤΩΝ
3  
ΕΤΩΝ
Γυρνούν το κεφάλι τους προς τους ήχους και τα φώτα
Ακολουθούν με το βλέμμα τους κινούμενα αντικείμενα
Μένουν σε καθιστή θέση
Τους αρέσει να σπρώχνουν και να σηκώνουν αντικείμενα
Παράγουν προτάσεις 2-3 λέξεων
Πετούν τη  μπάλα πάνω από το κεφάλι
Κινούν και τα δύο μάτια τους στην ίδια κατεύθυνση, την ίδια στιγμή
Γυρνούν το κεφάλι τους προς πηγή ήχου
Σηκώνονται σε όρθια θέση
Λένε τουλάχιστον 6 λέξεις
Εκφέρουν τουλάχιστον 50 λέξεις
Μπορούν να κάνουν ποδήλατο
Αναγνωρίζουν το μπιμπερό ή το στήθος
Προσεγγίζουν αντικείμενα και προσπαθούν να τα πιάσουν
Στέκονται όρθια χωρίς βοήθεια
Ακολουθούν απλές εντολές όπως «φέρε τη μπάλα»
Γνωρίζουν οικείες εικόνες
Βάζουν τα παπούτσια τους
Ανταποκρίνονται στην φωνή της μητέρας τους
Αλλάζουν τα παιχνίδια από το ένα χέρι στο άλλο
Μπουσουλούν
Μπορούν να βγάλουν τα παπούτσια τους, τις κάλτσες και τα γάντια τους
Χτυπούν με το πόδι τους  τη μπάλα
Ανοίγουν την πόρτα
Βαβίζουν
Παίζουν με τα δάχτυλα των ποδιών τους
Μιμούνται τους ενήλικες κρατώντας ένα κύπελλο ή ένα τηλέφωνο
Μπορούν να δείξουν μια εικόνα σε ένα βιβλίο αφού αναφέρετε την ονομασία της
Μπορούν να χρησιμοποιήσουν κουτάλι
Γυρνούν τη σελίδα μια-μια τη φορά
Φέρνουν τα χέρια τους κοντά
Βοηθούν στο κράτημα του μπιμπερού κατά τη διάρκεια του ταϊσματος
Μπορούν να παίξουν το «κου-κου τσα»
Μπορούν να φάνε μόνα τους
Απαιτούν την προσοχή μας
Επαναλαμβάνει παιδικά τραγουδάκια
Κινούν έντονα τα χέρια και τα πόδια τους
Αναγνωρίζουν γνωστά πρόσωπα
Κάνουν γεια
Κάνουν γραμμές σε ένα χαρτί αν τους δώσετε χρώματα
Γυρνούν 2-3 σελίδες μαζί
Παίζει με τα άλλα παιδιά για λίγα λεπτά
Ανασηκώνουν το κεφάλι τους όταν είναι ξαπλωμένα με την κοιλίτσα τους
Μιμούνται ήχους ομιλίας
Βάζουν αντικείμενα μέσα σε ένα δοχείο
Περπατούν χωρίς βοήθεια
Τους αρέσει να μιμούνται τους γονείς τους.
Δημιουργεί προτάσεις 4-5 λέξεων
Σωπαίνουν ως αντίδραση σε ήχους και κυρίως σε ανθρώπινη ομιλία
Κυλιούνται
Λένε τουλάχιστον μια λέξη
Περπατούν προς τα πίσω
Αναγνωρίζουν το κεφάλι, τα χέρια, τα αυτιά και τη μύτη μέσα από μία ζωγραφιά
Ονομάζει τουλάχιστον ένα χρώμα σωστά.
Χαμογελούν
Αντιδρούν στην ανθρώπινη ομιλία και προσπαθούν να επικοινωνήσουν
Παράγουν ήχους όπως μα-μα μπα-μπα
Δείχνουν, κάνουν ήχους ή προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν λέξεις για να ζητήσουν πράγματα
Χτίζουν πύργους με τουβλάκια
Μπορεί να παράγει με μεγάλη ευκολία τους περισσότερους ήχους της μητρικής του γλώσσας



Λένε «όχι», κουνάνε τα χέρια τους ή σπρώχνουν αντικείμενα που δεν θέλουν
Δείχνουν συμπάθεια
Η ομιλία του πρέπει να είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό κατανοητή από τους συνομήλικους και  ενήλικες
Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να εκτελέσει κάτι από τα παραπάνω, είναι καλύτερο να μιλήσετε με κάποιον ειδικό αντί να αμφιβάλλετε καθημερινά.
Η ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...