3
ΜΗΝΩΝ
|
6
ΜΗΝΩΝ
|
12 ΜΗΝΩΝ
|
18 ΜΗΝΩΝ
|
2
ΕΤΩΝ
|
3
ΕΤΩΝ
|
Γυρνούν το
κεφάλι τους προς τους ήχους και τα φώτα
|
Ακολουθούν
με το βλέμμα τους κινούμενα αντικείμενα
|
Μένουν σε
καθιστή θέση
|
Τους
αρέσει να σπρώχνουν και να σηκώνουν αντικείμενα
|
Παράγουν
προτάσεις 2-3 λέξεων
|
Πετούν
τη μπάλα πάνω από το κεφάλι
|
Κινούν και
τα δύο μάτια τους στην ίδια κατεύθυνση, την ίδια στιγμή
|
Γυρνούν το
κεφάλι τους προς πηγή ήχου
|
Σηκώνονται
σε όρθια θέση
|
Λένε
τουλάχιστον 6 λέξεις
|
Εκφέρουν
τουλάχιστον 50 λέξεις
|
Μπορούν να
κάνουν ποδήλατο
|
Αναγνωρίζουν
το μπιμπερό ή το στήθος
|
Προσεγγίζουν
αντικείμενα και προσπαθούν να τα πιάσουν
|
Στέκονται
όρθια χωρίς βοήθεια
|
Ακολουθούν
απλές εντολές όπως «φέρε τη μπάλα»
|
Γνωρίζουν
οικείες εικόνες
|
Βάζουν τα
παπούτσια τους
|
Ανταποκρίνονται
στην φωνή της μητέρας τους
|
Αλλάζουν
τα παιχνίδια από το ένα χέρι στο άλλο
|
Μπουσουλούν
|
Μπορούν να
βγάλουν τα παπούτσια τους, τις κάλτσες και τα γάντια τους
|
Χτυπούν με
το πόδι τους τη μπάλα
|
Ανοίγουν
την πόρτα
|
Βαβίζουν
|
Παίζουν με
τα δάχτυλα των ποδιών τους
|
Μιμούνται
τους ενήλικες κρατώντας ένα κύπελλο ή ένα τηλέφωνο
|
Μπορούν να
δείξουν μια εικόνα σε ένα βιβλίο αφού αναφέρετε την ονομασία της
|
Μπορούν να
χρησιμοποιήσουν κουτάλι
|
Γυρνούν τη
σελίδα μια-μια τη φορά
|
Φέρνουν τα
χέρια τους κοντά
|
Βοηθούν
στο κράτημα του μπιμπερού κατά τη διάρκεια του ταϊσματος
|
Μπορούν να
παίξουν το «κου-κου τσα»
|
Μπορούν να
φάνε μόνα τους
|
Απαιτούν
την προσοχή μας
|
Επαναλαμβάνει
παιδικά τραγουδάκια
|
Κινούν
έντονα τα χέρια και τα πόδια τους
|
Αναγνωρίζουν
γνωστά πρόσωπα
|
Κάνουν
γεια
|
Κάνουν
γραμμές σε ένα χαρτί αν τους δώσετε χρώματα
|
Γυρνούν
2-3 σελίδες μαζί
|
Παίζει με
τα άλλα παιδιά για λίγα λεπτά
|
Ανασηκώνουν
το κεφάλι τους όταν είναι ξαπλωμένα με την κοιλίτσα τους
|
Μιμούνται
ήχους ομιλίας
|
Βάζουν
αντικείμενα μέσα σε ένα δοχείο
|
Περπατούν
χωρίς βοήθεια
|
Τους
αρέσει να μιμούνται τους γονείς τους.
|
Δημιουργεί
προτάσεις 4-5 λέξεων
|
Σωπαίνουν
ως αντίδραση σε ήχους και κυρίως σε ανθρώπινη ομιλία
|
Κυλιούνται
|
Λένε
τουλάχιστον μια λέξη
|
Περπατούν
προς τα πίσω
|
Αναγνωρίζουν
το κεφάλι, τα χέρια, τα αυτιά και τη μύτη μέσα από μία ζωγραφιά
|
Ονομάζει
τουλάχιστον ένα χρώμα σωστά.
|
Χαμογελούν
|
Αντιδρούν
στην ανθρώπινη ομιλία και προσπαθούν να επικοινωνήσουν
|
Παράγουν
ήχους όπως μα-μα μπα-μπα
|
Δείχνουν,
κάνουν ήχους ή προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν λέξεις για να ζητήσουν πράγματα
|
Χτίζουν
πύργους με τουβλάκια
|
Μπορεί να
παράγει με μεγάλη ευκολία τους περισσότερους ήχους της μητρικής του γλώσσας
|
Λένε
«όχι», κουνάνε τα χέρια τους ή σπρώχνουν αντικείμενα που δεν θέλουν
|
Δείχνουν
συμπάθεια
|
Η ομιλία
του πρέπει να είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό κατανοητή από τους συνομήλικους
και ενήλικες
|
|||
Αν το
παιδί σας δυσκολεύεται να εκτελέσει κάτι από τα παραπάνω, είναι καλύτερο να
μιλήσετε με κάποιον ειδικό αντί να αμφιβάλλετε καθημερινά.
Η ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
|
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας, μάσησης και κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες.Τα αιτία αυτών των διαταραχών μπορεί να είναι νευρολογικά, εξελικτικά ή λειτουργικά. Η εκμάθηση του λόγου στα παιδιά, αποτελεί υπεύθυνο καθήκον. Έτσι μία διαταραχή στην ομιλία, δεν αποτελεί μόνο αισθητικό πρόβλημα αλλά σχετίζεται με την πλήρη εξέλιξη της παιδικής προσωπικότητας.
2.18.2015
Δεξιότητες από 0-3 ετών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου