3.15.2015

Κλινική Εικόνα Δυσλεξίας




Η δυσλεξία είναι μια νευρολογική διαταραχή, μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, που επηρεάζει βασικές λειτουργίες της μάθησης και ειδικότερα τους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας. Κατά την προσχολική ηλικία, αλλά πολύ περισσότερο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, η κλινική εικόνα που παρουσιάζει το παιδί είναι η ακόλουθη:

  •  Φυσιολογική  όραση

  •  Φυσιολογική  ακοή

  • Νοημοσύνη  στα  όρια  του  φυσιολογικού  ή  επάνω  από  τα  όρια


  •  Φυσιολογική  κατάσταση  υγείας

  •  Δεν  υπάρχει  προηγούμενη  συναισθηματική  διαταραχή

  • Ανάγνωση,  γραφή  και  ορθογραφία  κάτω  από  το  φυσιολογικό  όριο  ανάλογα  με  την  ηλικία  και  το  δείκτη  νοημοσύνης  

  •  Πολλά  περίεργα  λάθη  στην  ανάγνωση  και  την  ορθογραφία  π.χ.  ανάποδα  γράμματα  ( 3 )

  •  Δυσκολίες  με  το  προσανατολισμό  στο  χώρο,  δεξιά-αριστερά  κ.λ.π.

  • Δυσκολίες  με  την  κωδικοποίηση  των  συμβόλων  και  των  φθόγγων  

  • Δυσκολίες  με  τους  αυτοματισμούς  π.χ.  να  θυμηθούν  τις  ημέρες  της  εβδομάδας,  να  αναγνωρίσουν  τη  θέση  τους  στη  τάξη

  •  Δυσκολίες  με  την  βραχυπρόθεσμη  μνήμη  π.χ.  να  θυμηθούν  τις  οδηγίες

  • Έχουμε  πληροφορίες  για  αργή  εξέλιξη  του  λόγου

  •  Δυσκολίες  στην  άρθρωση  και  προφορά  πολυσύλλαβων  λέξεων

  •  Δυσκολίες  σε  όλες  τις  δομές  της  γλώσσας  π.χ.  κατανόηση,  μνήμη,  έκφραση,  διαδοχική  σειρά,  οργάνωση  του  λόγου  κ.λ.π.

  • Δυσκολίες  με  την  ακουστική  διαφοροποίηση  των  φθόγγων  π.χ.  δ-β,  θ-φ

  • Δυσκολίες  με  την  οπτική  αντίληψη

  •  Συνήθως  είναι  αδέξια  παιδιά  (κινητική  αδεξιότητα)

  • Χρησιμοποιούν  και  αριστερό  και  δεξί  χέρι  στη  γραφή

  •  Δυσκολίες  με  την  «κατανόηση»  της  προσωπικότητάς  τους

  • Δυσκολίες  στην  ανάλυση  και  σύνθεση  της  λέξης  στις  συλλαβές

  • Δυσκολίες  με  την  κατανόηση  του  κειμένου

  • Δυσκολίες  στην  αντιγραφή  και  καθ’  υπαγόρευση

  • Δυσκολίες  με  τον  προσανατολισμό  στο  χρόνο  π.χ.  σήμερα,  αύριο,  μετά,  πριν  κ.λ.π.

  •  Δευτερογενές  προβλήματα  π.χ.  άρνηση  για  μάθημα,  επιθετικότητα,  άρνηση  στις  πιέσεις,  έλλειψη  αυτοπεποίθησης,  κλείσιμο  στο  δικό  τους  κόσμο                 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...