5.19.2015

Προετοιμάζοντας το Νήπιο




Είναι πολύ σημαντικό να  γνωρίζουν οι γονείς πόσο σπουδαία είναι η έγκαιρη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Αν οι δυσκολίες του παιδιού δεν αντιμετωπισθούν έγκαιρα, τότε θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και θα είναι δύσκολο να αποφευχθεί η σχολική αποτυχία. Άλλοι πάλι γονείς χάνουν χρόνο, γιατί ελπίζουν ότι οι δυσκολίες του παιδιού τους θα εξαφανισθούν καθώς αυτό μεγαλώνει και ωριμάζει. Αλλά, δεν γνωρίζουν πως όσο πιο έγκαιρα εντοπισθεί το πρόβλημα και αντιμετωπισθεί, τόσο πιο γρήγορα θα μάθει το παιδί ν' αναπτύσσει τεχνικές για να καλλιεργήσει τις δεξιότητές του και θα ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή του. Αυτό το στοιχείο είναι απαραίτητο για να έχει αργότερα το παιδί το κουράγιο να αγωνιστεί, για να πετύχει τους στόχους του.



Πώς μπορεί όμως ο γονέας να καλλιεργήσει τις δεξιότητες του παιδιού του;





Κατά τη διάρκεια του νηπιαγωγείου το παιδί πρέπει να αυτονομηθεί πλήρως , αρχίζοντας την Α’ δημοτικού πρέπει να είναι σε θέση να κάνει τα ακόλουθα:




  • Διαβάστε του παραμύθια και απλές ιστορίες και παροτρύνετέ το να τα ξανα-αφηγείται μόνο του.



  • Κοιτάξτε οικογενειακές φωτογραφίες και «κουβεντιάστε» για αυτές. 


  • Όταν μιλάτε μαζί του, δώστε του χρόνο για να σας απαντήσει.


  • Ρωτήστε το με ειλικρινές ενδιαφέρον για τα βιώματά του.


  • Μέσα από παιχνίδια, παροτρύνετε το παιδί σας να σας περιγράψει αντικείμενα, ζώα κ.τ.λ.  Στη συνέχεια μπορείτε να περάσετε και στην περιγραφή αφηρημένων εννοιών (π.χ. χαρά, φίλος κ.τ.λ.)


  • Δημιουργήστε καταστάσεις για τις οποίες μπορεί να διηγηθεί αργότερα (π.χ. μια εκδρομή, μια θεατρική παράσταση) γιατί η ευχέρεια στον προφορικό λόγο και στην έκφραση αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για τον γραπτό λόγο.  Ένα παιδί που δεν περιγράφει καλά, πιθανόν να μην εκφράζεται μετέπειτα ούτε στον γραπτό λόγο ικανοποιητικά.


  • Ταξινομείστε μαζί του αντικείμενα με βάση διαφορετικές ιδιότητες (π.χ.: χρώμα, σχήμα, μέγεθος, θερμοκρασία).


  • Διαβάστε μαζί του παραμύθια που αναφέρονται σε κοινωνικά θέματα (π.χ.: διαφορετικότητα, μοιρασιά, τσακωμός) και συζητήστε τα μαζί του.


  • Εκμεταλλευτείτε μια επίσκεψή σας στο σούπερ-μάρκετ και ζητήστε του να εντοπίσει τη μάρκα το χυμό που πίνει ή το γιαούρτι που τρώει ανάμεσα στα άλλα προϊόντα.


  • Ενθαρρύνετέ το να ζωγραφίσει μια εικόνα και ζητήστε του να σας υπαγορεύσει μια λεζάντα για να την γράψετε από κάτω.


  • Φτιάξτε μαζί του κάρτες αλληλουχίας και πείτε του να τις βάλει στη σωστή σειρά (π.χ.: ζωγραφίστε 3 εικόνες με ένα  παιδί που κρατά μια μπανάνα, ένα παιδί που ξεφλουδίζει μια μπανάνα και ένα παιδί που τρώει μια μπανάνα)


  • Πείτε του να αναζητήσει γύρω του αντικείμενα που αρχίζουν από διάφορους ήχους (π.χ.: κ, φ, δ).


  • Κάντε παιχνίδια μαζί του που του ζητούν να βρει ομοιοκαταληξίες.


  • «Χωρίστε» λέξεις σε συλλαβές χτυπώντας παλαμάκια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...