5.20.2015

Δεξιότητες Σχολικής Ετοιμότητας



Με τον όρο Σχολική ετοιμότητα εννοούμε την ωρίμανση του παιδιού και να  έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την ομαλή πορεία της μαθησιακής του εξέλιξης καθώς και της ισορροπίας στον ψυχισμό του.  Πως θα είμαστε όμως σίγουροι αν το παιδί μας είναι έτοιμο για αυτή την νέα αρχή; Η Σχολική ετοιμότητα είναι η συνολική ωριμότητα που διαθέτει ένα παιδί(σωματική, πνευματική – γνωστική – συναισθηματική – κοινωνική)


Βασικές δεξιότητες που θα πρέπει να έχει κατακτήσει το παιδί κατά την είσοδο του στην πρώτη δημοτικού είναι οι εξής:


      • Το παιδί θα πρέπει να έχει την ικανότητα να λειτουργήσει κοινωνικά στο     σχολείο και να συμμετάσχει σε κοινές δραστηριότητες.
      •  Να έχει καλή ικανότητα επαφής και προσαρμογής.
      • Να ακολουθεί όρια και κανόνες.
      • Να  συνεργάζεται με άλλα παιδιά σε ομαδικές εργασίες και παιχνίδια.
      • Να αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας μας.
      • Να έχει άρτια φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία και πραγματολογία. Να έχει πλούσιο λεξιλόγιο, να χρησιμοποιεί σωστά τους συντακτικούς και γραμματικούς κανόνες όταν μιλά και να έχει σωστή φωνολογική ενημερότητα .
      • Να είναι σε καλό επίπεδο η περιγραφική και αφηγηματική  ικανότητα .
      • Να μπορεί να εκφράζεται κατανοητά, να μπορεί να μεταφέρει πληροφορίες που είδε άκουσε και έζησε , με σωστέ δομημένο λόγο  έχοντας αρχή μέση και τέλος αυτό που λέει.
      • Να έχει επαρκώς αναπτυγμένη την κριτική του ικανότητα.
      • Να αναγνωρίζει τα γράμματα, και να αντιστοιχεί σωστά φώνημα με γράφημα.
      • Να μπορεί να συντονίζει το μάτι με το χέρι του ,γράφοντας  με σωστή φορά τα γράμματα.
      • Να διατηρεί σωστή λαβή στο μολύβι και να χειρίζεται με επιδεξιότητα εργαλεία (π.χ. ψαλίδι).
      • Να συνδέει ήχους με συλλαβές.
      • Να μπορεί να αποστηθίσει πχ ποιήματα.
      • Να ακολουθεί σύνθετες οδηγίες.
      • Να έχει καλή μνήμη και ικανότητα συγκέντρωσης.
      • Να παρακολουθεί δραστηριότητες που κάνουν οι άλλοι.
      • Να ακούει προσεκτικά μια δραστηριότητα με διάρκεια.
      • Να αντιγράφει και να  να σχεδιάζει.
      • Να χρωματίζει σε πλαίσιο.
      • Να είναι προσανατολισμένο χωροχρονικά. Να γνωρίζει εποχές, ημέρες, μήνες, χρονική διάρκεια (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ).
      • Να γνωρίζει σχήματα , χρώματα.
      • Να γνωρίζει βασικές αντίθετες έννοιες.
      • Να ξεχωρίζει δεξί – αριστερό.
      • Να ξεχωρίζει κατηγορίες / ζώων, φρούτων, λαχανικών, γλυκές αλμυρές     γεύσεις κλπ.
      • Να έχει την αντίληψη περιεχομένου, μεγεθών, μορφών και ποσοτήτων.
      • Να  χρησιμοποιεί ψαλίδι σωστά. 

 
Αν κάποιο παιδί δεν έχει κατακτήσει ορισμένες από τις  παραπάνω δεξιότητες ,δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει στην πρώτη δημοτικού αλλά καλό θα ήταν να αξιολογηθεί πρώτα από έναν ειδικό. Η Α'Δημοτικού αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της σχολικής πορείας, καθορίζει μια καλή αρχή και αποφέρει επιτυχή αποτελέσματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...