5.13.2015

Ερωτηματολόγιο Επικοινωνίας 0-4 ετών






Σε περίπτωση αμφιβολιών σχετικά με την ανάπτυξη της επικοινωνίας του παιδιού σας θα μπορούσατε να ζητήσετε να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση από αναπτυξιολόγο ή λογοπεδικό. Το κάθε παιδί μαθαίνει να μιλά με το δικό του ρυθμό. Υπάρχει ωστόσο, ένας κοινός τρόπος που τα παιδιά ακολουθούν. Έτσι, είναι δυνατόν, να δει κάποιος σε μικρή ηλικία, αν η ανάπτυξη της επικοινωνίας ακολουθεί την αναμενόμενη πορεία. Οι πιο κάτω ερωτήσεις αναφέρονται σε θέματα συμπεριφοράς που εμφανίζονται συνήθως  από τη γέννηση έως 4 ετών. Αν ο αριθμός των αρνητικών απαντήσεων είναι μεγάλος τότε προτείνω να απευθυνθείτε σε ειδικό για αξιολόγηση.
Στόχος είναι να ευαισθητοποιηθούν οι γονείς έτσι ώστε να εντοπίσουν έγκαιρα πιθανή επιβράδυνση στην ανάπτυξη της επικοινωνίας του παιδιού.


Γέννηση έως 3 μηνών  
  
  • Αντιδρά σε δυνατούς ήχους
Ναι  
Όχι
  • Ηρεμεί ή χαμογελάει όταν του μιλάνε
Ναι
Όχι
  • Αναγνωρίζει την φωνή σας και ηρεμεί όταν κλαίει
Ναι
Όχι
  • Όταν τρώει, αρχίζει ή σταματάει τον θηλασμό σε αντίδραση σε ήχο
Ναι
Όχι
  • Γουργουρίζει και βγάζει ήχους ευχαρίστησης
Ναι
Όχι
  • Έχει διαφορετικό κλάμα για διαφορετικές ανάγκες
Ναι
Όχι
  • Χαμογελάει όταν σας βλέπει
Ναι
Όχι

4 έως 6 μηνών

  • Ακολουθεί ήχους με τα μάτια
Ναι 
Όχι
  • Αντιδρά στις αλλαγές του τόνου της φωνής σας
Ναι
Όχι
  • Εντοπίζει παιχνίδια που παράγουν ήχους
Ναι
Όχι
  • Προσέχει την μουσική
Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους σαν να μιλάει και χρησιμοποιεί πολλούς διαφορετικούς ήχους, περιλαμβάνοντας ήχου που αρχίζουν με π, μπ, και μ
Ναι
Όχι
  • Γελάει
Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους όταν είναι ενθουσιασμένο ή δυστυχισμένο
Ναι
Όχι
  • Γουργουρίζει όταν είναι μόνο του ή παίζει μαζί σας
Ναι 
Όχι

7 μηνών έως 1 χρόνου

  • Απολαμβάνει να παίζει του κου – κου – τσα
Ναι 
Όχι
  • Γυρίζει και κοιτάζει προς την κατεύθυνση των ήχων
Ναι
Όχι
  • Ακούει όταν του μιλάνε
Ναι
Όχι
  • Καταλαβαίνει λέξεις από κοινά αντικείμενα, όπως κύπελλο, παπούτσι, χυμός
Ναι
Όχι
  • Αντιδρά σε απαιτήσεις (έλα εδώ ή θέλεις κι άλλο)
Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους χρησιμοποιώντας  μεγάλες και μικρές ομάδες ήχων (τατα, μπιμπιμπι)
Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους για το προσέξουν
Ναι
Όχι
  • Επικοινωνεί με χειρονομίες όπως κουνώντας ή κρατώντας πάνω τα χέρια
Ναι 
Όχι
  • Μιμείται διαφορετικούς ήχους ομιλίας
Ναι
Όχι
  • Λέει μια με δύο λέξεις (μαμά, μπαμπά) στα πρώτα του γενέθλια
Ναι 
Όχι

1 έως 2 χρόνων   
       
  • Γνωρίζει μερικά μέρη του σώματος και μπορεί να τα δείξει αν ερωτηθεί
Ναι 
Όχι
  • Ακολουθεί απλές οδηγίες (ρίξε την μπάλα) και καταλαβαίνει απλές ερωτήσεις (που είναι το παπούτσι σου;)
Ναι
Όχι
  • Απολαμβάνει απλές ιστορίες και τραγούδια
Ναι
Όχι
  • Δείχνει τις εικόνες σ’ ένα βιβλίο όταν του ζητηθεί
Ναι
Όχι
  • Μαθαίνει καινούργιες λέξεις σε φυσιολογικό ρυθμό
Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί ερωτήσεις με μια ή δύο λέξεις (που γάτα;)
Ναι
Όχι
  • Κάνει προτάσεις με δύο λέξεις (όχι χυμό, μαμά άτα)
Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί πολλά διαφορετικά σύμφωνα στη αρχή των λέξεων
Ναι 
Όχι

2 έως 3 χρόνων 
         
  • Έχει μια λέξη σχεδόν για κάθε τι
Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί δύο ή τρεις φράσεις για να συζητήσει και για ρωτήσει για πράγματα
Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί τα σύμφωνα κ, γκ, φ, τ, ντ και ν
Ναι
Όχι
  • Μιλάει με τρόπο που το καταλαβαίνουν τα άλλα μέλη της οικογένειας και φίλοι
Ναι
Όχι
  • Δίνει ονόματα σε αντικείμενα και ρωτά για αυτά ή θέλει να τραβήξει την προσοχή σε αυτά
Ναι 
Όχι

3 έως 4 χρόνων

  • Σας ακούει όταν το φωνάζετε από άλλο δωμάτιο
Ναι
Όχι
  • Ακούει τηλεόραση ή  ραδιόφωνο στην ίδια ένταση φωνής, όπως όλα τα άλλα μέλη της οικογένειας
Ναι
Όχι
  • Απαντάει σε απλές ερωτήσεις  “ποιος”, “που”, “γιατί”
Ναι
Όχι
  • Συζητάει για δραστηριότητες στο παιδικό σταθμό, στο προνήπιο ή στο σπίτι με τους φίλους
Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με 4 ή περισσότερες λέξεις
Ναι
Όχι
  • Μιλάει εύκολα χωρίς να χρειάζεται να επαναλαμβάνει συλλαβές ή λέξεις
Ναι
Όχι


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...